Statystyki

  • Odwiedziło nas: 743935
  • Do końca roku: 288 dni
  • Do wakacji: 99 dni

Tematyka realizowana w październiku

Tematyka realizowana w październiku

1.Taniec jesiennych liści

2.Ksiażka kucharska prosto z natury

3. Jak dbamy o nasze zdrowie?

4.Odkrywamy sekrety przyrody jesienią

Cele realizowane podczas pracy z dziećmi:

Obszar fizyczny

  • -kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem lub narracją
  • -wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
  • -wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • -wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • -kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych
  • -poznanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia
  • -rozwijanie motoryki małej ‒ manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny

Obszar emocjonalny

  • -rozwijanie zdolności do odczuwania wewnętrznego zadowolenia z dobrze wykonanego zadania
  • -kształtowanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w różnych formach (społecznie akceptowanych) – werbalnych i niewerbalnych
  • -wdrażanie do respektowania cudzych emocji oraz rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
  • -rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności
  • -kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
  • -budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody

Obszar społeczny

  • -wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków oraz rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • -doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
  • -budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
  • -rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych
  • -kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą (rośliny, zwierzęta)
  • -wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej

Obszar poznawczy

  • -doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami, wykonywanie doświadczeń i formułowanie wniosków
  • -doskonalenie percepcji słuchowej oraz rozwijanie umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci
  • -doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • -poznanie obrazu graficznego głoski „a” ‒ litery „A”, „a”; „e” ‒ litery „E”, „e”; „i” – litery „I”, „i” ;„m” ‒ litery „M”, „m”
  • -wdrażanie do globalnego czytania
  • -rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej – staranne odtwarzanie kształtu wzorów i mieszczenie ich w wyznaczonych liniach
  • -rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
  • -doskonalenie umiejętności charakteryzowania postaci i zdarzeń w poznawanych utworach literackich
  • -bogacenie słownika biernego i czynnego poprzez poszerzanie zakresu i treści pojęć odnoszących się do zagadnień przyrodniczych i technicznych
  • -kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter, podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze
  • -rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z różnorodnych klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzorupoznanie obrazu graficznego liczby „2” „3” „4”, „5”
    • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
  • -doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • -kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu figur geometrycznych płaskich i klasyfikowania figur geometrycznych według kilku wybranych cech
  • -doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych i rozpoznawanie ich brzmienia
  • -doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzimych i zagranicznych dostępnych w naszym kraju, wyodrębnianie charakterystycznych cech warzyw i owoców (kształt, barwa, smak i zapach)
  • -kształtowanie umiejętności sporządzanie prostych potraw z warzyw i owoców
  • -wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „południe”, „popołudnie”, „wieczór”, „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
  • -rozpoznawanie monet (1 zł, 2 zł, 5 zł)