Tematyka realizowana w październiku
1.Taniec jesiennych liści
2.Ksiażka kucharska prosto z natury
3. Jak dbamy o nasze zdrowie?
4.Odkrywamy sekrety przyrody jesienią
Cele realizowane podczas pracy z dziećmi:
Obszar fizyczny
- -kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem lub narracją
- -wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
- -wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- -wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
- -kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych
- -poznanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia
- -rozwijanie motoryki małej ‒ manipulowanie bardzo małymi przedmiotami, wycinanie i lepienie z plasteliny
Obszar emocjonalny
- -rozwijanie zdolności do odczuwania wewnętrznego zadowolenia z dobrze wykonanego zadania
- -kształtowanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w różnych formach (społecznie akceptowanych) – werbalnych i niewerbalnych
- -wdrażanie do respektowania cudzych emocji oraz rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
- -rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności
- -kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
- -budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
Obszar społeczny
- -wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków oraz rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- -doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
- -budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
- -rozwijanie zainteresowań muzycznych, ruchowych i plastycznych
- -kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą (rośliny, zwierzęta)
- -wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
Obszar poznawczy
- -doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami, wykonywanie doświadczeń i formułowanie wniosków
- -doskonalenie percepcji słuchowej oraz rozwijanie umiejętności wygłaszania wiersza z pamięci
- -doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- -poznanie obrazu graficznego głoski „a” ‒ litery „A”, „a”; „e” ‒ litery „E”, „e”; „i” – litery „I”, „i” ;„m” ‒ litery „M”, „m”
- -wdrażanie do globalnego czytania
- -rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej – staranne odtwarzanie kształtu wzorów i mieszczenie ich w wyznaczonych liniach
- -rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
- -doskonalenie umiejętności charakteryzowania postaci i zdarzeń w poznawanych utworach literackich
- -bogacenie słownika biernego i czynnego poprzez poszerzanie zakresu i treści pojęć odnoszących się do zagadnień przyrodniczych i technicznych
- -kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter, podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze
- -rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z różnorodnych klocków i elementów konstrukcyjnych według podanego wzorupoznanie obrazu graficznego liczby „2” „3” „4”, „5”
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
- -doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- -kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu figur geometrycznych płaskich i klasyfikowania figur geometrycznych według kilku wybranych cech
- -doskonalenie gry na przedszkolnych instrumentach perkusyjnych i rozpoznawanie ich brzmienia
- -doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw i owoców rodzimych i zagranicznych dostępnych w naszym kraju, wyodrębnianie charakterystycznych cech warzyw i owoców (kształt, barwa, smak i zapach)
- -kształtowanie umiejętności sporządzanie prostych potraw z warzyw i owoców
- -wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: „rano”, „południe”, „popołudnie”, „wieczór”, „wczoraj”, „dzisiaj”, „jutro”
- -rozpoznawanie monet (1 zł, 2 zł, 5 zł)