Statystyki

  • Odwiedziło nas: 743935
  • Do końca roku: 288 dni
  • Do wakacji: 99 dni

Tematyka realizowana w listopadzie

Planowana tematyka na listopad:

1. Poznajemy świat wokół nas

2. Jestem Polką, jestem Polakiem

3. Dawno, dawno temu w Polsce

4. Niesamowita podróż w czasie

Cele ogólne, które będziemy chciały osiągnąć realizując powyższą tematykę:

Obszar fizyczny

  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach ruchowych,  naśladowczych, rytmicznych i muzycznych
  • wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności

 

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
  • budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
  • budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny- kształtowanie postawy patriotycznej
  • wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
  • budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
  • rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy

 

Obszar społeczny

  • kształtowanie pożądanych zachowań
  • wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
  • rozbudzanie poczucia przynależności narodowej oraz poczucia przynależności do Europy
  • kształtowanie uczuć patriotycznych oraz wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
  • budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
  • ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy

 

Obszar poznawczy

  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „t”; „L”, „l”; „U”, „u”; „K”, „k”
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej
  • rozbudzanie zainteresowania pisaniem poznanych liter i cyfr
  • kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter i cyfr
  • poznanie obrazu graficznego liczby 6,7
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach
  • wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, porządkowanie zdarzeń w legendzie według kolejności (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
  • rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • kształtowanie poczucia czasu – wskazywanie zmian, co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat
  • wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią

wzbogacenie wiedzy na temat swojego kraju i jego stolicy (rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski)

  • zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju wprowadzenie nazw „Europa”, „Unia Europejska”