Planowana tematyka na listopad:
1. Poznajemy świat wokół nas
2. Jestem Polką, jestem Polakiem
3. Dawno, dawno temu w Polsce
4. Niesamowita podróż w czasie
Cele ogólne, które będziemy chciały osiągnąć realizując powyższą tematykę:
Obszar fizyczny
- kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach ruchowych, naśladowczych, rytmicznych i muzycznych
- wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji
- kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
Obszar emocjonalny
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką
- budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
- budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny- kształtowanie postawy patriotycznej
- wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
- budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
- rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy
Obszar społeczny
- kształtowanie pożądanych zachowań
- wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
- rozbudzanie poczucia przynależności narodowej oraz poczucia przynależności do Europy
- kształtowanie uczuć patriotycznych oraz wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
- budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach
- ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy
Obszar poznawczy
- doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
- zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „t”; „L”, „l”; „U”, „u”; „K”, „k”
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na nie
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej
- rozbudzanie zainteresowania pisaniem poznanych liter i cyfr
- kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter i cyfr
- poznanie obrazu graficznego liczby 6,7
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
- dodawanie i odejmowanie na konkretach
- wdrażanie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych
- kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, porządkowanie zdarzeń w legendzie według kolejności (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
- rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
- kształtowanie poczucia czasu – wskazywanie zmian, co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat
- wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
wzbogacenie wiedzy na temat swojego kraju i jego stolicy (rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski)
- zaznajamianie z miejscami (Kraków, Warszawa, Toruń), postaciami, wydarzeniami historycznymi mającymi ważne znaczenie dla naszego kraju wprowadzenie nazw „Europa”, „Unia Europejska”